Domů > Odborné články > Všechny články autora „Jakub Holec“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (66)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 66 položek
Základní vzdělávání
26. 4. 2018 0x 10259x
Na stopě přírodě
Článek popisuje venkovní výukovou aktivitu zaměřenou na podporu schopnosti žáků prvního stupně základní školy vyhledávat a rozpoznávat přírodniny v jejich bezprostředním okolí podle…
Základní vzdělávání
19. 4. 2018 0x 11270x
Barvy přírody
Venkovní výuková aktivita, která podporuje pozorovací schopnosti žáků a rozvíjí jejich vnímavost k okolní přírodě. K realizaci je potřeba najít místo, kde se na různorodých stanovištích (stinná a…
Základní vzdělávání
5. 4. 2018 0x 11334x
Srnčí sluch
Výuková aktivita v přírodě se zaměřuje na rozvoj smyslů, zejména sluchu, při vnímání přírody a orientaci v přírodě. Jedná se o hru, v níž vždy jeden žák hraje srnu, která se snaží za pomoci svého…
Základní vzdělávání
29. 3. 2018 4x 16517x
Určování rostlin s využitím chytrých aplikací
Článek seznamuje čtenáře s možnostmi využití digitálních technologií v přírodovědné výuce. Konkrétně se jedná o volně dostupné aplikace umožňující snadno a rychle určovat rostliny. Jako příklad…
Základní vzdělávání
16. 2. 2017 1x 7527x
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Chemie
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům základního vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie tvoří nápadité úlohy zpracované na minimální, optimální a excelentní úrovni. Každá úloha je doplněna o…
Základní vzdělávání
16. 2. 2017 2x 7937x
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Přírodopis
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům základního vzdělávání vzdělávacího oboru Přírodopis tvoří nápadité úlohy zpracované na minimální, optimální a excelentní úrovni. Každá úloha je doplněna o…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2015 1x 14769x
Digitální technologie v didaktice přírodních věd
Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné…
Gymnaziální vzdělávání
24. 8. 2015 0x 25635x
Horninový cyklus
Žáci se v aktivitě praktickou a činnostní formou seznámí s horninovým cyklem a jeho průběhem. Aktivita je vhodná do venkovního prostředí a její realizace předpokládá dramatické ztvárnění základních…
Gymnaziální vzdělávání
24. 9. 2014 0x 13604x
Jsou všechny vápence stejné?
Žáci se v rámci aktivity přesvědčí, že vápenec pocházející z různých lokalit se může lišit podle obsahu nejrůznějších příměsí. Žáci si během aktivity mohou vyzkoušet hned několik postupů laboratorní…
Gymnaziální vzdělávání
11. 9. 2014 0x 12577x
Vznik jeskynních útvarů
Aktivita se zaměřuje na působení vody jako činitele chemického zvětrávání hornin. Žáci se formou jednoduchého pokusu přesvědčí o tom, v jakém typu hornin často vznikají jeskynní útvary a na závěr…
Gymnaziální vzdělávání
24. 6. 2014 0x 15768x
Zkameněliny ve výuce
V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto…
Základní vzdělávání
18. 6. 2014 0x 17736x
Zlomy: modelace poruch zemské kůry
Žáci se formou ilustrativní aktivity seznámí se základními typy zlomových poruch zemské kůry.
Zobrazeno 12 z 66 položek