Domů > Odborné články > Všechny články autora „Jakub Holec“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (63)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 63 položek
Základní vzdělávání
13. 10. 2021 0x 2803x
Zkušenosti s využitím Nearpodu v online výuce
Článek přináší konkrétní zkušenost učitele základní školy s využíváním aplikace Nearpod během online výuky. Jde o ukázku dvou specifických funkcí aplikace, které umožňují i v rámci online výuky…
Základní vzdělávání
2. 6. 2021 0x 2951x
Železo a další významné kovy
Železo a další významné kovy nás obklopují téměř při všech našich každodenních činnostech. Výuková lekce se zaměřuje na to, jak se železo získává z přírodních látek a jaké jsou společné a rozdílné…
Základní vzdělávání
1. 6. 2021 0x 3516x
Chemie mobilního telefonu
Článek přináší aktivitu, ve které se žáci seznamují s prvky a sloučeninami mobilního telefonu a jejich využitím v konkrétních částech telefonu. Přitom pracují s textem, ve kterém vyhledávají důležité…
Základní vzdělávání
31. 5. 2021 0x 3121x
Environmentální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ
V letech 2019–2020 byl realizován reprezentativní národní výzkum environmentální gramotnosti žáků 2. stupně základní školy. V textu jsou rámcově představeny klíčové výsledky výzkumu a doporučení pro…
Základní vzdělávání
11. 5. 2020 2x 8118x
Virtuální pitva ve výuce
Článek se zaměřuje na virtuální pitvu jako na vhodnou alternativu k provádění reálné pitvy. Součástí článku jsou ukázky konkrétních aplikací, pomocí kterých se žáci mohou seznamovat s vnější a…
Základní vzdělávání
19. 3. 2020 0x 17190x
Chytré aplikace k poznávání přírody kolem nás
Článek se zaměřuje na využívání volně dostupných aplikací k určování rostlin, živočichů a hub včetně sdílení vlastního pozorování přírody s odbornou komunitou. Obsahem článku jsou vybrané aplikace a…
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 12837x
Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu
Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
24. 2. 2020 0x 9185x
Metodické a pracovní listy ŽIVÁ ZAHRADA pro ZŠ a SŠ
Materiály metodické podpory pro pedagogy základních škol, které se zaměřují na ovocné stromy školních zahrad a pěstební a badatelské činnosti s důrazem na ekologické zemědělství. Materiál je…
Základní vzdělávání
6. 1. 2020 0x 8779x
Určení epicentra zemětřesení
Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení…
Základní vzdělávání
19. 12. 2019 0x 9748x
Eroze půdy tekoucí vodou
Jednoduchá experimentální aktivita, ve které žáci simulují podmínky eroze půdy tekoucí vodou. Žáci provádějí pozorování a měření toho, jak na různé půdy působí tekoucí voda. Přitom vyvozují závěry…
Základní vzdělávání
25. 11. 2019 0x 7212x
Jak velké to je?
Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na…
Základní vzdělávání
15. 11. 2019 0x 11597x
Buňka jako škola?
Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je…
Zobrazeno 12 z 63 položek