Domů > Odborné články > Všechny články autora „Jakub Holec“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (59)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 59 položek
Základní vzdělávání
11. 5. 2020 2x 6343x
Virtuální pitva ve výuce
Článek se zaměřuje na virtuální pitvu jako na vhodnou alternativu k provádění reálné pitvy. Součástí článku jsou ukázky konkrétních aplikací, pomocí kterých se žáci mohou seznamovat s vnější a…
Základní vzdělávání
19. 3. 2020 0x 14182x
Chytré aplikace k poznávání přírody kolem nás
Článek se zaměřuje na využívání volně dostupných aplikací k určování rostlin, živočichů a hub včetně sdílení vlastního pozorování přírody s odbornou komunitou. Obsahem článku jsou vybrané aplikace a…
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 9889x
Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu
Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
24. 2. 2020 0x 5545x
Metodické a pracovní listy ŽIVÁ ZAHRADA pro ZŠ a SŠ
Materiály metodické podpory pro pedagogy základních škol, které se zaměřují na ovocné stromy školních zahrad a pěstební a badatelské činnosti s důrazem na ekologické zemědělství. Materiál je…
Základní vzdělávání
6. 1. 2020 0x 6848x
Určení epicentra zemětřesení
Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení…
Základní vzdělávání
19. 12. 2019 0x 7963x
Eroze půdy tekoucí vodou
Jednoduchá experimentální aktivita, ve které žáci simulují podmínky eroze půdy tekoucí vodou. Žáci provádějí pozorování a měření toho, jak na různé půdy působí tekoucí voda. Přitom vyvozují závěry…
Základní vzdělávání
25. 11. 2019 0x 5381x
Jak velké to je?
Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na…
Základní vzdělávání
15. 11. 2019 0x 9078x
Buňka jako škola?
Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je…
Základní vzdělávání
12. 11. 2019 3x 9412x
Buňka jako město
Námět na činnost žáků se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. V rámci aktivity žáci přirovnávají konkrétní buněčné organely podle jejich funkcí ke konkrétním částem města, které plní obdobnou…
Základní vzdělávání
17. 6. 2019 0x 6464x
Významná výročí v roce 2019 – biologie: rozvoj poznání DNA
Článek se zaměřuje na významná výročí vztahující se k roku 2019 a to z pohledu vývoje poznání v oblasti DNA jako nositelky genetické informace všech organismů. Obsahem článku je několik významných…
Základní vzdělávání
1. 2. 2019 0x 7931x
Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 2. stupni ZŠ
Seriál článků vznikl s cílem nabídnout učitelům metodické materiály sloužící jako zdroj inspirace do výuky podporující rozvoj důležitých gramotností napříč předměty na 2. stupni základní školy.…
Základní vzdělávání
2. 1. 2019 0x 9176x
Deník divoké přírody
Námět do výuky rozvíjející digitální gramotnost žáků ve výuce přírodopisu. Aktivita navazuje na předchozí výuku venku, při které žáci poznávají běžné živočichy přírody blízkého okolí školy. Na…
Zobrazeno 12 z 59 položek