Domů > Odborné články > Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (143)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 143 položek
Gymnaziální vzdělávání
10. 9. 2020 0x 7019x
Tvorba podcastu ve vzdělávání II.
Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student.…
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2020 0x 15453x
Tvorba podcastu ve vzdělávání I.
Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student.…
Základní vzdělávání
3. 9. 2020 0x 9065x
Jak a proč natáčet videa do výuky
Článek nabízí základní vhled do natáčení videí ve školní praxi. Nabízí přehled kroků, které musíme uvážit, pokud chceme videoobsah připravit a tvořit. Prochází fází plánů, přípravy natáčení, vlastní…
Základní vzdělávání
31. 8. 2020 0x 9967x
Videotutoriály pro i se studenty
Příspěvek se zaměřuje na postupy a nástroje, které jsou spojené s tvorbou videotutoriálů, které jsou tvořené ze záznamů z obrazovky. Ukazuje, jakým způsobem je možné s nimi pracovat ve školním…
Gymnaziální vzdělávání
3. 6. 2020 1x 8030x
Tvorba interaktivních multimediálních vzdělávacích objektů v H5P
Soubor nástrojů H5P nabízí učiteli (a nejen jemu) široké možnosti v tvorbě multimediálních interaktivních vzdělávacích objektů v kvalitě a estetickém provedení velice neobvyklém. Jde o rychle…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2020 0x 6938x
Principy a cíle otevřeného vzdělávání
Otevřené vzdělávání představuje významný fenomén, který může do jisté míry změnit to, jak vzdělávání vypadá a funguje. Cílem článku je zasadit toto téma do širšího kontextu a ukázat k němu konkrétní…
Gymnaziální vzdělávání
29. 4. 2020 0x 12500x
V čem provozovat online kurzy pro středoškoláky?
Článek popisuje různé možnosti, jak do středoškolského prostředí zapojit technologie, v nichž je možné provozovat online kurz. Jako první skupinu nástrojů uvádí tradiční LMS – Moodle, Classroom,…
Gymnaziální vzdělávání
28. 4. 2020 0x 8119x
Jak tvořit online kurzy pro středoškoláky?
Článek popisuje různé možnosti implementace online kurzů do středoškolského prostředí (především v hybridní či blended learning formě). Jeho cílem je ukázat konkrétní možnosti aplikace do konceptů…
Gymnaziální vzdělávání
16. 4. 2020 0x 16752x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie II.
Článek se věnuje různým možnostem využití technologií v konstruktivisticky pojatém vzdělávání. Nabízí nástroje například na seberegulované učení, práci s vlastními prekoncepty, hodnotově orientované…
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2020 0x 8779x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.
Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má)…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2020 0x 11811x
Využití chatbotů ve vzdělávání
Chatboti (konverzační agenti) jsou dnes poměrně standardní součástí fungování sociálních sítí nebo uživatelské podpory. Jejich tvorba může – ale také vůbec nemusí – vyžadovat znalosti programování.…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2020 0x 6065x
Nelineární učení a technologie pro jeho podporu
Cílem článku je ukázat některé přístupy a nástroje, které mohou pomoci s rozvojem tvorby vzdělávacích materiálů, které podporují nelineární způsob učení. Právě nelinearitu v edukačním procesu lze…
Zobrazeno 12 z 143 položek