Domů > Odborné články > Všechny články autora „Ivan Ryant“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 1391x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
5. 4. 2016 0x 5873x
Víme, jak využít počítačové hry (2)
Dokončení minulého článku Ivana Ryanta, v němž popsal svou cestu k počítačovým hrám jako nástroji pro výuku informatiky. Zde nabízí několik konkrétních příkladů a shrnuje nasbírané zkušenosti.
Gymnaziální vzdělávání
4. 4. 2016 0x 5190x
Víme, jak využít počítačové hry (1)
Nejperspektivnější, nejefektivnější a vůbec nejlepší způsob, jak nezprasit povinnou výuku informatiky (viz článek Dana Lessnera na http://goo.gl/p3SWOD), nabízejí podle mého názoru didaktické hry.…
Gymnaziální vzdělávání
24. 10. 2013 3x 10148x
Poznámky ke kapitole o měření informace
Mezi základními pojmy jsem vysvětlil také, co je to informace. Málokdo to ví. Kdekdo vyřkne slovo „informace“, i když má na mysli data nebo zprávy – snad aby vypadal učeněji. Podle toho by pak i…
Gymnaziální vzdělávání
21. 10. 2013 2x 11926x
Poznámky ke kapitole o etice a právu
Kapitola o etice a právu se soustřeďuje na otázky smyslu informatiky ve vztahu k lidem a k řádu světa. Proto je ústředním tématem profesní etika v informatice. Jenže všeobecně vzdělaný člověk jistě…
Gymnaziální vzdělávání
8. 10. 2013 0x 10052x
Poznámky ke kapitole o pojmovém myšlení
Máme-li efektivně řešit problém, měli bychom jej poznat. Na základě znalostí pak navrhneme řešení. Nová kapitola připravované učebnice informatiky se věnuje otázce, jak přeměníme poznatky ve znalosti…
Gymnaziální vzdělávání
23. 5. 2013 0x 10117x
Algoritmizace hrou
Tento článek pojednává a využití počítačové hry na principu adventury ve výuce. Navazuje na článek Didaktické hry ve výuce informatiky, který se zabývá jiným typem hry – hrou akční. Hra uvedená v…
Gymnaziální vzdělávání
4. 1. 2013 1x 10292x
Didaktické hry ve výuce informatiky
Didaktické hry nabízejí učiteli jednu z nejlepších možností, jak motivovat žáky ke studiu. Na Fakultě informačních technologií ČVUT vytváříme v rámci softwarových týmových projektů a bakalářských…
Gymnaziální vzdělávání
5. 9. 2011 1x 10464x
Učebnice informatiky pro gymnázia – vysvětlení základních pojmů
Stejně jako v ostatních kapitolách, i zde vycházím důsledně z účelu (k čemu slouží informatika, k čemu slouží informace) a ve výkladu postupuji od známého k neznámému. Proto musím napřed vyložit…
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2011 6x 10333x
Učebnice informatiky pro gymnázia – motivační kapitola
Kolik prostoru má autor na to, aby zaujal čtenáře? Šestnáctiletý čtenář mi velký prostor nedá. Musím zaujmout okamžitě a vzápětí vysvětlit, proč a komu učebnice stojí za přečtení, o co v ní jde. Za…
Gymnaziální vzdělávání
17. 6. 2011 12x 14905x
Proč píšu učebnici informatiky pro gymnázia
V informační éře se informační technologie stávají klíčovými technologiemi současné globalizované civilizace. Všeobecně vzdělanému člověku nestačí dovednosti informačních technologií ovládat, ale měl…
Gymnaziální vzdělávání
13. 7. 2009 3x 27825x
Nahraďte algoritmizaci systémovým přístupem!
Autor argumentuje proti požadavku, aby se studenti učili řešit problémy algoritmicky. Místo toho žádá, aby řešili problémy systémově.
Zobrazeno 12 z 12 položek