Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2805
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10629

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9089
  • Počet autorů: 1337
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 343

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7458

p 976z 4331u 33s 283g 1128o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Kuchyňské náčiní IIkona inspiraceIkona strednedobe

    Příspěvek nabízí přiblížení tématu kuchyňské náčiní předškolákům. V první části děti čeká motivační příběh, pojmenovávají a popisují běžné i méně obvyklé druhy kuchyňského náčiní. Hrou hod na cíl procvičují předmatematické představy – množství, sluchově rozlišují podobná slova, posilují oční pohyby a rozvíjí jemnou motoriku i grafomotoriku.

    Petra Pšeničková, publikováno - 07. 02. 2017, zhlédnuto 490x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3.5
  • Ikona teoreticky

    Od kultury konektivity k platformním společnostemIkona odbornost

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 02. 2017, zhlédnuto 820x, počet komentářů: 8, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vyplývá tendence zpoplatňování těchto služeb.

    Petra Černá, publikováno - 02. 02. 2017, zhlédnuto 923x, počet komentářů: 5, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Péče o blízkou osobu: doma, nebo v zařízení? Jaká je situace pečujících o blízkou osobu a jaké možnosti podpory mají?

    Vláda ČR schválila usnesením č. 108/2013 Národní akční plán podporující pozitivní stárnutí pro období let 2013–2017. Mezi opatření v gesci MŠMT, která z něj vyplývají, patří i tvorba vzdělávacích materiálů na jednotlivých stupních základního vzdělávání a na středních školách k tématu stáří a mezigenerační dialog a vztahy. Jedním ze strategických cílů v gesci MŠMT je stanovit a šířit vzdělávací postupy tak, aby žáci měli dostatek informací o měnících se potřebách v rámci celoživotního cyklu, byli vychováváni v úctě ke stáří a došlo k posilování mezigenerační solidarity a spolupráce.

    Mgr. Petr Wija Ph.D., publikováno - 01. 02. 2017, zhlédnuto 287x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Velké jubileum Karla IV.: bilance a výhledy

    V roce 2016 uplynulo 700 let od narození významné politické a kulturní osobnosti evropských a českých dějin, Karla IV. (* 14. května 1316). Cílem článku je bilance všech významných aktivit, které se uskutečnily v prostředí české kultury a školství k tomuto významnému výročí. Jedná se o výběr podstatných zdrojů, které přispěly k metodické podpoře pro výuku dějepisu a pro výchovu k občanství na školách v České republice. Sleduje se a prezentuje také celková reflexe období evropských a českých politických, hospodářských a kulturních dějin v etapě spjaté s osobností Karla IV. napříč vzdělávacími obory základního a středního vzdělávání jako humanitní a kulturní odkaz pro současnost. Hodnocení jmenovaných aktivit směřuje k soustředění, vytřídění, k aktuálnímu i výhledovému využití dostupné odborné i populární literatury a dalších informačních zdrojů pro dané téma ve školní praxi.

    Prof. PhDr. Petr Čornej DrSc., publikováno - 31. 01. 2017, zhlédnuto 279x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."

  • PISA 2018 a globální kompetence
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 30. 01. 2017

    "Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD..."

  • Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?
    autor: Petra Černá   vložen: 02. 02. 2017

    "Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vy..."

  • Od kultury konektivity k platformním společnostem...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 06. 02. 2017

    "Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a dig..."