Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2807
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10691

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9149
  • Počet autorů: 1339
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 346

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7477

p 979z 4345u 34s 283g 1129o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – DějepisIkona odbornost

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Dějepis poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. Takto vzniklá „banka“ vybraných stupňovaných ilustrativních úloh může napomoci učitelům dějepisu s vlastní identifikací vzdělávacího obsahu konkrétního vybraného očekávaného výstupu. S jejím přispěním lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál s alternativními možnostmi zjišťování dosažení výukových cílů.

    RNDr. Josef Herink , publikováno - 07. 03. 2017, zhlédnuto 395x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Různost je obtížná

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 03. 2017, zhlédnuto 613x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    Svět nás zajímá – Události a změny ve světě (Objevné cesty a vynálezy)Ikona odbornost

    Téma Objevné cesty a vynálezy umožňuje naplňovat tematický okruh Svět nás zajímá. Navržené 4 ilustrativní úlohy na sebe volně navazují, lze však s nimi pracovat i samostatně. Využívají práce s různými informačními zdroji (komiksové příběhy, kartogramy, internetové články, rozhlasovou reportáž, fotografie, obrázek). Žáci o získaných informacích diskutují, posuzují je, hledají souvislosti a utvářejí si vlastní názor. Prostřednictvím tématu objevných cest a vynálezů si uvědomují vývoj, vztahy a globalizační procesy v propojeném světě, a to i ve spojitosti s jejich vlivem na životy lidí. Současně se zamýšlejí i nad tím, co Česko (případně region, v němž žáci žijí) dává světu. Ilustrativní úlohy je možné využít v několika vzdělávacích oblastech (zeměpis, dějepis, český jazyk a literatura, informační a komunikační technologie, výchova k občanství). Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.

    Mgr. Petra Skalická, publikováno - 28. 02. 2017, zhlédnuto 294x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    10 zásad moderní školy podle Willa Richardsona a Bruce Dixona

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Informace o studii odborníků stojících za portálem Educating Modern Learners, jejíž náplní je formulace 10 doporučení pro transformaci současné školy v souladu s vývojem světa.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 02. 2017, zhlédnuto 1596x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66667
  • Ikona informativni

    Vize moderního studenta

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Článek pokračuje v informování o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation chápe digitální kompetence – tentokrát studentů.

    Jitka Rohelová, publikováno - 23. 02. 2017, zhlédnuto 690x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Miroslav Melichar
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "K tématu též: http://denikreferendum.cz/clanek/24684-mene-zodpovednosti-vice-kotatek (článek provází 12 kom..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Přečtěte si dále: Jean-Louis Gassée - Zuckerberg World President Jason Ditzian - Facebook Goes..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Sci-Hub versus Elsevier
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Nový pokus o zpřístupnění placých vědeckých zpráv - http://unpaywall.org/."

  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."

  • Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počíta...
    autor: Ondřej Neumajer   vložen: 20. 03. 2017

    "Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mez..."

  • 8 výukových technik a nástrojů
    autor: Josef Vencl   vložen: 16. 03. 2017

    "Článek na základě blogového příspěvku newyorského učitele Kellyho Walshe ukazuje několik výukových metod a spol..."

  • Různost je obtížná
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 06. 03. 2017

    "Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujem..."