Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2808
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10765

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9220
  • Počet autorů: 1342
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 350

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7501

p 981z 4362u 36s 283g 1129o 312j 35n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízenímIkona inspirace

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý nástroj, který pomáhá učitelům modernizovat výuku směrem k naplňování výukových cílů budujících kompetence nezbytné pro budoucí uplatnění žáků.

    Ondřej Neumajer, publikováno - 02. 05. 2017, zhlédnuto 1500x, počet komentářů: 15, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Hudební výchovaIkona odbornost

    Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání (byly zpracovány kolektivem autorů) nabízejí ilustrativní úlohy na úrovni obtížnosti minimální, optimální a excelentní a doplňují je o metodické komentáře. Nejcenněji a nejdůvěrněji lze poznat hudbu jejím provozováním, její interpretací. Proto se ilustrativní úlohy soustřeďují především na ty činnosti, při kterých hudba ve třídách zní.

    PaedDr. Jiří Holubec, Ph.D, publikováno - 27. 04. 2017, zhlédnuto 653x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 04. 2017, zhlédnuto 1312x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Výtvarná výchovaIkona odbornost

    Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání nabízejí ilustrativní úlohy ve třech úrovních obtížnosti – minimální, optimální a excelentní a doplňují je o metodické komentáře. Ilustrativní úlohy pro 1. stupeň jsou zpracovány k vybraným očekávaným výstupům a indikátorům se záměrem nabídnout co nejpestřejší ukázky různých přístupů a pojetí výuky výtvarné výchovy. Ilustrativní úlohy pro 2. stupeň si naopak kladly za cíl nabídnout ucelenou řadu ukázek zadání pro všechny očekávané výstupy. Nejedná se o „návody“, ale o modelové výukové situace, které společně s metodickými komentáři tvoří jeden myšlenkový celek. Cílem metodických komentářů je především učitele inspirovat k přemýšlení o tom, čemu se může žák skrze zadání naučit, jakými fázemi tvůrčí práce by měl procházet a co lze od výsledku jeho práce očekávat.

    PaedDr. Markéta Pastorová , publikováno - 24. 04. 2017, zhlédnuto 633x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    20 let Spomocníka

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Zamyšlení ke kulatému výročí narození našeho Spomocníka.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 24. 04. 2017, zhlédnuto 1077x, počet komentářů: 8, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Lenka Perglová
    k článku: Jak na zápisky z hodin?
    autora: Petr Němec   vložen: 22. 05. 2017

    "Dobrý den, odkazy směřují na již neexistující službu Posterous.com. Autor článku doporučuje využít mod..."

  • Uživatel: Ivo Krobot
    k článku: Jak na zápisky z hodin?
    autora: Petr Němec   vložen: 22. 05. 2017

    "Děkujeme za upozornění. Vzhledem ke stáří příspěvku nejsme schopni garantovat aktuálnost odkazů. Každopádně..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Co bychom měli vědět o botech
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 22. 05. 2017

    "Machines will soon program peopleMatt Chessen rozvádí myšlenku, že pokud by boti s umělou inteligencí ovlád..."

  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."