Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2805
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10629

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9089
  • Počet autorů: 1337
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 343

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7458

p 976z 4331u 33s 283g 1128o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Procházka napříč městem i generacemiIkona inspirace

    Účastníci aktivity se naučí spolupracovat jak se svými spolužáky, tak se starším člověkem. Ten je provede historickou částí jejich města a seznámí je s každodenním životem v dobách našich nebo jejich prarodičů. Žáci dostanou za úkol oslovit seniora, který bude ochoten převzít roli průvodce a vytyčit s nimi konkrétní trasu. Poté ji projdou společně. Za pomoci fotografií a dalších materiálů senior ukáže a popíše jednotlivé budovy, parky, silnice a další zajímavá místa. Neopomene samozřejmě jejich minulost, a to co do rozdílu v celkovém rázu i případného odlišného kulturního a historického významu. Žáci vytvoří krátký dotazník, vyplní pracovní list, využívají mapu, kterou opatří legendou, a tablety, s jejichž pomocí pořídí fotografie a krátké ilustrativní ukázky.

    Mgr. Klára Kimáková, publikováno - 09. 02. 2017, zhlédnuto 230x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Svět nás zajímá – Naše obec v minulosti a současnosti, Rodinné příběhy (Co prozradí fotografie?)Ikona odbornost

    Tematický okruh Svět nás zajímá vybízí k hledání informací z různých zdrojů a k jejich vyhodnocování. Práce s přiloženou fotografií má žáky motivovat k pátrání po minulosti jejich obce a rodiny, využít mohou moderní technologie i vyprávění pamětníků. Ilustrativní úlohy lze dobře využít při projektovém vyučování, nebo zařadit do jednotlivých předmětů, ke kterým tematicky patří: občanská výchova – obec, státní svátky, český jazyk – životopis, vypravování, úvaha, diskuse, vyhledání a zpracování informací, dějepis – 30. léta 20. století, události 20. století, informatika – vyhledání a zpracování informací. Všechny 3 ilustrativní úlohy obsahují úkoly pro skupinovou práci ve škole a námět na domácí práci, kdy žáci při vyhledávání informací spolupracují s rodinou a lidmi v obci. Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.

    Mgr. Marie Veverová, publikováno - 09. 02. 2017, zhlédnuto 178x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona informativni

    Historická dílna Porozumět 20. století

    Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) realizovalo v roce 2016 projekt Porozumět 20. století, který finančně podpořilo MŠMT. V rámci tohoto projektu CDK uspořádalo dvoudenní historickou dílnou pro učitele dějepisu a základů společenských věd na středních školách, která proběhla v říjnu 2016 v Brně a které se zúčastnilo 37 pedagogů z celé České republiky. Akce proběhla jako akreditovaný kurz DVPP. Výstupem z projektu je přiložená publikace, která nejen seznamuje s průběhem historické dílny, ale nabízí též texty vhodné pro seminární práci s žáky gymnázií.

    Prof. PhDr. Jiří Hanuš, Ph.D., publikováno - 09. 02. 2017, zhlédnuto 212x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona informativni

    Jak pracovat s chybou

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Informace o možnostech výukového využití různých druhů chyb podle ředitele americké společnosti Mindsetworks Eduarda Briceña.

    Martin Herejk, publikováno - 09. 02. 2017, zhlédnuto 588x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Svět nás zajímá – Události a změny ve světě, Rodinné příběhy (Čemu by se pradědeček divil?)Ikona odbornost

    Tematický okruh Svět nás zajímá vybízí k hledání informací z různých zdrojů a k jejich vyhodnocování. Práce s historickými prameny má žáky motivovat k pátrání po minulosti jejich obce a rodiny, využít mohou moderní technologie i vyprávění pamětníků. Ilustrativní úlohy lze dobře využít při projektovém vyučování, nebo zařadit do jednotlivých předmětů, ke kterým tematicky patří: občanská výchova – obec, státní svátky, český jazyk – dopis, životopis, vypravování, úvaha, diskuse, vyhledání a zpracování informací, dějepis – 1. světová válka, informatika – vyhledání a zpracování informací. Všechny 3 ilustrativní úlohy obsahují úkoly pro skupinovou práci ve škole a námět na domácí práci, kdy žáci při vyhledávání informací spolupracují s rodinou a lidmi v obci. Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.

    Mgr. Marie Veverová, publikováno - 08. 02. 2017, zhlédnuto 214x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."

  • PISA 2018 a globální kompetence
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 30. 01. 2017

    "Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD..."

  • Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?
    autor: Petra Černá   vložen: 02. 02. 2017

    "Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vy..."

  • Od kultury konektivity k platformním společnostem...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 06. 02. 2017

    "Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a dig..."