Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2805
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10629

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9089
  • Počet autorů: 1337
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 343

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7458

p 976z 4331u 33s 283g 1128o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Výchova k občanstvíIkona odbornost

    Metodické komentáře nejprve vymezují tři úrovně obtížnosti (minimální, optimální a excelentní), a to přímo ve vztahu ke vzdělávacímu obsahu Výchovy k občanství. Následují ilustrativní úlohy k částem vybraných očekávaných výstupů. Podstatnou součástí ilustrativních úloh je metodický komentář pro učitele, obsahující postřehy z ověření ve výuce, a odkazy na informační zdroje. Úlohy jsou záměrně obsahově, metodicky i formálně pestré – materiál se snaží představit různé cesty uchopení vzdělávacího obsahu.

    Mgr. Alena Hesová , publikováno - 16. 02. 2017, zhlédnuto 308x, počet komentářů: 4, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Učitel jako kurátor digitálního obsahu

    Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní pedagogické inovace a klade do souvislosti kompetence kurátorské s informační gramotností.

    Michal Černý, publikováno - 15. 02. 2017, zhlédnuto 327x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 3.666665
  • Ikona prakticky

    Lucemburská abeceda. Malý příklad dobré praxeIkona inspirace

    Aktivitu je vhodné zařadit v rámci opakovací hodiny zaměřené na vládu Lucemburků. Žáci dostanou pracovní list, kde je každému písmenku v abecedě věnována jedna samostatná řádka. Žák má za úkol doplnit slova, pojmy, jména atd., která se pojí k vládě Lucemburků u nás.

    Mgr. Václava Korcová, publikováno - 14. 02. 2017, zhlédnuto 364x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Založení Nového Města pražskéhoIkona zkusenost

    Cílem příspěvku je ukázat žákům, jak promyšleným činem Karla IV. bylo založení Nového Města pražského. Tento akt je dán do kontextu se stavbou domu v dnešní době. Během práce se ukáže, že jednotlivé podmínky pro úspěšnou stavbu v dnešní době byly uplatněny i před cca 700 lety. Žáci se nejprve zamyslí nad realizací stavby domu v současné době. Svá poznání přenesou do doby Karla IV., kdy se získané informace pokusí aplikovat během založení – stavby Nového Města pražského.

    Mgr. Pavel Martinovský, publikováno - 14. 02. 2017, zhlédnuto 240x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Superinteligence podle Macieje Cegłowského

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Výtah z přednášky kalifornského počítačového experta Macieje Cegłowského se zabývá budoucím vývojem umělé inteligence a katastrofickými předpověďmi, že ovládne svět a zničí naši civilizaci.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 13. 02. 2017, zhlédnuto 433x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."

  • PISA 2018 a globální kompetence
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 30. 01. 2017

    "Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD..."

  • Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?
    autor: Petra Černá   vložen: 02. 02. 2017

    "Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vy..."

  • Od kultury konektivity k platformním společnostem...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 06. 02. 2017

    "Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a dig..."