Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Vzdělávací oblast / Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
2812
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10814

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9263
  • Počet autorů: 1350
  • Počet recenzentů: 161

Počet rozpracovaných článků: 358

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7526

p 982z 4379u 36s 283g 1134o 312j 36n 364
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Stav a vývoj vědeckého poznání v tématu Desková tektonika a Kontinentální driftIkona odbornost

    Tato kapitola je součástí souboru textů tématu Litosférické desky a Kontinentální drift v základním vzdělávání. Zaměříme se v ní na stav a vývoj vědeckého poznání v tomto tématu, abychom jej v následném článku (Transfer/zprostředkování odborného tématu Tektonické desky a Kontinentální drift do tématu vzdělávacího) prezentovali ve vzdělávání. V povolání učitele jsou velmi důležité vědecké znalosti (vzdělávací obsah), které se ve vzdělávacím procesu přenášejí/zprostředkovávají do formálního vzdělávání. V tomto textu se zaměříme na téma desková tektonika a kontinentální drift. Nejdříve se seznámíme se stavem a vývojem vědeckých konceptů, teorií či modelů. Ty se v případě deskové tektoniky a kontinentálního driftu vyvíjely přibližně od roku 1910. K základní představě využijeme práci oxfordského geologa Anthonyho Hallama (1973), A Revolution in the Earth Sciences. From Continental Drift to Plate Tectonics (česky Revoluce ve vědách o Zemi. Od kontinentálního driftu k deskové tektonice) a Atlas of World Geography (2003).

    Jaroslav Vávra, publikováno - 03. 07. 2017, zhlédnuto 802x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66665
  • Ikona teoreticky

    Litosférické desky a Kontinentální drift v základním vzdělávání. Zaměření na transfer vědeckých znalostí a kvalitativní hodnocení s ověřením některých poznatků v 6. ročníku zeměpisuIkona odbornost

    Předložený soubor textů představuje rámec znalostí, vědomostí, dovedností a poznávání v geografickém základním vzdělávání na příkladu litosférických desek a kontinentálního driftu. Téma je založené na vědomostech a dovednostech, které žák nemůže získat ze svého bezprostředního okolí, které by poznával svými smysly, a ze zkušenosti z pobytu v takovém měřítkově odlišném prostředí. Může jen navštívit a svými smysly a chápáním poznat určitá místa, například v Itálii nebo na Islandu. Studijní text je rozdělený do čtyř kapitol: Stav a vývoj vědeckého poznání litosférických desek a kontinentálního driftu; Transfer/zprostředkování těchto znalostí a vědomostí ve vzdělávacím geografickém obsahu; Kognitivní dimenze s použitím slovesa KRESLIT v tématu desková tektonika a kontinentální drift; Příklady konkrétních výsledků žáků 6. ročníku a jejich zhodnocení.

    Jaroslav Vávra, publikováno - 03. 07. 2017, zhlédnuto 834x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Kurz Learning How to Learn: Naučte se učit se

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o jednom z nejoblíbenějších MOOC kurzů Coursera, doplněná pozvánkou, je vodítkem k tomu, jak aplikovat nejnovější poznatky vědy pro zvýšení své schopnosti učit se.

    Marek Lisý, publikováno - 03. 07. 2017, zhlédnuto 1174x, počet komentářů: 6, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66667
  • Ikona informativni

    Může gamifikace vylepšit špatný e-learning?

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Článek shrnuje současný stav ve využití gamifikace při aplikaci technologií ve vzdělávání a ukazuje, jak by tato problematika měla být řešena.

    Jaroslav Kratochvíl, publikováno - 29. 06. 2017, zhlédnuto 960x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Indiáni z Velatic

    Kmen Huascaran byl založen v září roku 1977. Už od prvního tábora v Bílých Karpatech byli jeho členové nasměrováni vzorem ideálního indiána.

    Svatava Šimková, publikováno - 28. 06. 2017, zhlédnuto 734x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Kurz Learning How to Learn: Naučte se učit se
    autor: Marek Lisý   vložen: 03. 07. 2017

    "Zpráva o jednom z nejoblíbenějších MOOC kurzů Coursera, doplněná pozvánkou, je vodítkem k tomu, jak aplik..."

  • Personalizace jako fastfood
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 26. 06. 2017

    "Zpráva o výzkumu profesora Larry Cubana, který realizoval v několika veřejných kalifornských školách se záměr..."

  • Může gamifikace vylepšit špatný e-learning?
    autor: Jaroslav Kratochvíl   vložen: 29. 06. 2017

    "Článek shrnuje současný stav ve využití gamifikace při aplikaci technologií ve vzdělávání a ukazuje, ..."