Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Kurikulum - část
Zvoleným kritériím odpovídá:
102
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10687

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9145
  • Počet autorů: 1339
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 344

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7476

p 978z 4345u 34s 283g 1129o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona informativni

    Různost je obtížná

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 03. 2017, zhlédnuto 578x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    Svět nás zajímá – Události a změny ve světě (Objevné cesty a vynálezy)Ikona odbornost

    Téma Objevné cesty a vynálezy umožňuje naplňovat tematický okruh Svět nás zajímá. Navržené 4 ilustrativní úlohy na sebe volně navazují, lze však s nimi pracovat i samostatně. Využívají práce s různými informačními zdroji (komiksové příběhy, kartogramy, internetové články, rozhlasovou reportáž, fotografie, obrázek). Žáci o získaných informacích diskutují, posuzují je, hledají souvislosti a utvářejí si vlastní názor. Prostřednictvím tématu objevných cest a vynálezů si uvědomují vývoj, vztahy a globalizační procesy v propojeném světě, a to i ve spojitosti s jejich vlivem na životy lidí. Současně se zamýšlejí i nad tím, co Česko (případně region, v němž žáci žijí) dává světu. Ilustrativní úlohy je možné využít v několika vzdělávacích oblastech (zeměpis, dějepis, český jazyk a literatura, informační a komunikační technologie, výchova k občanství). Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.

    Mgr. Petra Skalická, publikováno - 28. 02. 2017, zhlédnuto 280x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    10 zásad moderní školy podle Willa Richardsona a Bruce Dixona

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Informace o studii odborníků stojících za portálem Educating Modern Learners, jejíž náplní je formulace 10 doporučení pro transformaci současné školy v souladu s vývojem světa.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 02. 2017, zhlédnuto 1538x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66667
  • Ikona informativni

    Vize moderního studenta

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Článek pokračuje v informování o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation chápe digitální kompetence – tentokrát studentů.

    Jitka Rohelová, publikováno - 23. 02. 2017, zhlédnuto 663x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    HZS Stř. kraje, videoprojekt OČMU: Bezpečné lyžování na sjezdových tratíchIkona odbornost

    Hasiči ze Středočeského kraje společně s odborníky ze Ski areálu Monínec, připravili pro žáky a studenty soubor bezpečnostních doporučení ke klidnému strávení zimní dovolené na horách podle souboru pravidel chování Mezinárodní lyžařské federace. Cyklus začíná kapitolou výběru správného lyžařského a snowboardového vybavení.

    Ing. Mgr. Hynek Černý - HZS Středočeského kraje, publikováno - 21. 02. 2017, zhlédnuto 1209x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.75
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Miroslav Melichar
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "K tématu též: http://denikreferendum.cz/clanek/24684-mene-zodpovednosti-vice-kotatek (článek provází 12 kom..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Přečtěte si dále: Jean-Louis Gassée - Zuckerberg World President Jason Ditzian - Facebook Goes..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Sci-Hub versus Elsevier
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Nový pokus o zpřístupnění placých vědeckých zpráv - http://unpaywall.org/."

  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."