Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Informujeme - část
Zvoleným kritériím odpovídá:
1375
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

Čísla dne

Počet registrovaných uživatelů: 10691

  • Počet registrovaných návštěvníků: 9148
  • Počet autorů: 1340
  • Počet recenzentů: 162

Počet rozpracovaných článků: 347

Počty článků v sekcích

Počet publikovaných článků: 7476

p 979z 4344u 34s 283g 1129o 310j 34n 363
RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – FyzikaIkona odbornost

    Metodické komentáře ke Standardům vzdělávacího oboru Fyzika, které vám předkládáme, navazují na Standardy pro základní vzdělávání. Zatímco Standardy jsou nastaveny na minimální úroveň obtížnosti zvládnutí očekávaných výstupů, tento materiál obsahuje ukázky dalších ilustrativních úloh, které by měly vést k dosažení vyšší úrovně než jen minimální. Očekávané výstupy jsou v nich dále rozpracovány ve třech úrovních obtížnosti: minimální, optimální a excelentní.

    Mgr. Daniel Mareš, publikováno - 14. 03. 2017, zhlédnuto 290x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    Formative – online hodnocení žáka

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese http://spomocnik.rvp.cz.

    Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele.

    Stanislav Havlík, publikováno - 13. 03. 2017, zhlédnuto 556x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona prakticky

    Multikulturní výchova – EvropaIkona inspiraceIkona strednedobe

    Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Evropa.

    Mgr. et Bc. Michael Novotný, publikováno - 09. 03. 2017, zhlédnuto 573x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3.166665
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Zeměpis (Geografie)Ikona odbornost

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Zeměpis (Geografie) poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. S přispěním této „banky“ stupňovaných úloh lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál obsahující alternativní možnosti zjišťování dosažení výukových cílů.

    RNDr. Josef Herink , publikováno - 07. 03. 2017, zhlédnuto 314x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona teoreticky

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – DějepisIkona odbornost

    Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Dějepis poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. Takto vzniklá „banka“ vybraných stupňovaných ilustrativních úloh může napomoci učitelům dějepisu s vlastní identifikací vzdělávacího obsahu konkrétního vybraného očekávaného výstupu. S jejím přispěním lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál s alternativními možnostmi zjišťování dosažení výukových cílů.

    RNDr. Josef Herink , publikováno - 07. 03. 2017, zhlédnuto 401x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyNEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Miroslav Melichar
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "K tématu též: http://denikreferendum.cz/clanek/24684-mene-zodpovednosti-vice-kotatek (článek provází 12 kom..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Zuckerbergův manifest
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Přečtěte si dále: Jean-Louis Gassée - Zuckerberg World President Jason Ditzian - Facebook Goes..."

  • Uživatel: Bořivoj Brdička
    k článku: Sci-Hub versus Elsevier
    autora: Bořivoj Brdička   vložen: 27. 03. 2017

    "Nový pokus o zpřístupnění placých vědeckých zpráv - http://unpaywall.org/."

  • Už jste někdy viděli atom?
    autor: Martin Rusek    vložen: 11. 03. 2010

    "Článek je popisem školní aktivity vytvořené na základě teorie z článku Co jsme poznali a kam míříme? J..."

  • Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak
    autor: Ondřej Solnička   vložen: 29. 05. 2012

    "Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace naby..."

  • Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramo...
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 09. 11. 2015

    "Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení..."

  • Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počíta...
    autor: Ondřej Neumajer   vložen: 20. 03. 2017

    "Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mez..."

  • 8 výukových technik a nástrojů
    autor: Josef Vencl   vložen: 16. 03. 2017

    "Článek na základě blogového příspěvku newyorského učitele Kellyho Walshe ukazuje několik výukových metod a spol..."

  • Různost je obtížná
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 06. 03. 2017

    "Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujem..."