Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Abeceda managementu – Public relations
Odborný článek

Abeceda managementu – Public relations

13. 11. 2008 Základní vzdělávání
Autor
PhDr Jaroslav Jindra
Spoluautor
Mgr. Petr Vinš

Anotace

Další část seriálu o managementu se zabývá tematikou public relations.

Tento text je součástí seriálu Abeceda managementu.


Přinášíme další z řady textů zabývajících se základní abecedou managementu. Tématem tohoto textu je PR (Public relations). Texty jsou upraveny pro potřeby ředitelů a vedoucích pracovníků ve školách a školských zařízeních.

V řadě škol přicházejí na to, že budování dobré pověsti a požívání dlouhodobé důvěry u veřejnosti, na školách, na radnici i u dětí se prostě vyplatí. Že informovat své okolí o tom, proč, co, kdy a jak, by mělo být každodenní součástí jejich práce. A nejde jen o okolí, o tu tzv. veřejnost. Jde i o správnou komunikaci uvnitř, mezi pracovníky školy. O budování pracovní a důvěryhodné atmosféry, která se jistě projeví i navenek.

Použitá literatura a zdroje:
EGER, L.: Management školy - Image školy (www.fek.zcu.cz). Plzeň: Západočeská univerzita, 2000.
JAKUBÍKOVÁ, D.: Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Západočeská univerzita, 1998.
JINDRA, J.: Public relations (vnitřní metodické texty AISIS, o. s.). Kladno, AISIS, 2000.
JINDRA, J.: Image. Praha: Raabe, 1996.
KOHOUT, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999.
OGILVY, D.: O reklamě. Praha: Management Press, 2001.
PŘIBOVÁ, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996.
RODRYČOVÁ, D.: Jak prezentovat firmu, produkt, sebe, názor.... Praha: Grada, 1999.
SEWELLOVÁ, S.: Umíte dělat reklamu? Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994.
Spirálka: Public relations v neziskovém sektoru. Praha, 2006.
ŠTEFKO, R.: Teoretické východiská skumania determinantov image vzdelávacej organizácie. Aula, 1999, č. 1.
VINŠ, P.: Public relations a komunikační strategie neziskové organizace (vnitřní metodické texty AISIS, o. s.). Kladno: AISIS, 2005
VYKYDAL: Firemní image. Marketing & komunikace, č. 3, 2000, s. 8 - 11.
www.imageaudit.info

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
236.33 kB
PDF
Public relations

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
PhDr Jaroslav Jindra

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Článek pro obor:

Člověk a jeho svět