Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > V Ohiu měří přidanou hodnotu školy
Odborný článek

V Ohiu měří přidanou hodnotu školy

2. 9. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku.

 

Testy dokážou změřit, co studenti znají právě teď. Ale co když chceme zjistit, co nového se naučili za uplynulý školní rok? Takovou otázku si položili např. v Ohiu. Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku. Výkon studentů není posuzován jen srovnáváním s očekávanou úrovní pro daný ročník, ale zejména s jejich předchozím výkonem. William Sanders z univerzity v Tennessee, který se výzkumu zjišťování přidané hodnoty věnuje přes 20 let, vytvořil mechanismus, jenž navíc umí zohlednit školní minulost žáka. Na základě minulých výsledků a kroků ve studiu dokáže odhadnout, jak by měl výkon žáka vypadat, aby přidaná hodnota rostla. Je to i dobrý způsob, jak posuzovat kvalitu školy a práci učitelů. V různých oblastech s různými socio-ekonomickými podmínkami odpovídají těmto podmínkám i výsledky obvyklých testů, a tak se některé školy nikdy nevyšplhají mezi špičky. Ale pokud se zjišťuje přidaná hodnota školy, ta může být na škole s nadstandardními studijními výsledky výrazně menší než na škole, která díky náročným podmínkám pracně dosáhla standardu. Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.