Britští odborníci ve vzdělávání se domnívají, že by všechny děti měly pro rozvoj svého kritického myšlení studovat filosofii. Jedním z impulsů k diskusi nad tímto tématem je kniha s názvem „Filosofie ve školách", která uvádí mnoho argumentů, proč a jakým způsobem by měla být filosofie ve školním kurikulu zahrnuta. Podle autorů by výuka neměla spočívat v memorování znalostí, např. o Sokratovi, ale měla by spíše vést žáky k pochopení a uchopení základních filosofických principů, jakými jsou např. spravedlnost, morálka či trest. Autoři textu dále uvádějí, že filosofie lépe než jiné předměty umožňuje žákům posuzovat věcí z různých úhlů pohledu, obhajovat vlastní názory, definovat různé pojmy či hodnotit zdroje informací a důležitost různých argumentů; tedy plně rozvíjí již zmíněné kritické myšlení. Kniha obsahuje rovněž eseje věnované kontroverzním tématům, jako jsou například interrupce či místo filosofického uvažování v morální či náboženské výchově. Více informací zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.