Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Francouzští učitelé připomínkují vládní návrh na nové kurikulum pro ZŠ
Odborný článek

Francouzští učitelé připomínkují vládní návrh na nové kurikulum pro ZŠ

14. 4. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

Na konci února 2008 zveřejnil francouzský ministr školství Xavier Darcos návrh nového kurikula pro základní školy (tj. 1. - 5. třídy).


Na konci února 2008 zveřejnil francouzský ministr školství Xavier Darcos návrh nového kurikula pro základní školy (tj. 1. - 5. třídy). Nyní je tento návrh k dispozici příslušným organizacím, široké veřejnosti a především samotným školám, aby se k němu do konce dubna vyjádřily. Na všech základních školách mají učitelé dokonce vyhrazen půl den, kdy se mají návrhem zabývat. Nové kurikulum se chce přiblížit vzdělávacím trendům v EU, tzn. zaměřit se více na dovednosti pro život a pracovní trh, na metody práce s informacemi (ne na samotná data) a na systematickou pomoc žákům s horšími výsledky. Jazykové kompetence a matematika jsou v reakci na mezinárodní hodnocení vytyčeny jako prioritní oblasti. Návrh ovšem rychle vzbudil u mnohých kritiku: nejsilněji zaznívají hlasy dvou předchozích ministrů školství. Ti novému kurikulu vyčítají především, že přes proklamované změny k lepšímu bude na jazyk naopak vyčleněno méně času a požadované výstupy budou na nižší úrovni, než jak tomu bylo za jejich vedení resortu. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.