Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Buditelé českého národa
Odborný článek

Buditelé českého národa

17. 2. 2007 Základní vzdělávání
Autor
Eva Špačková

Anotace

Příspěvek předkládá příklad motivační aktivity formou zdramatizované ukázky. Žáci touto formou poznají nejvýznamnější osoby českého národního obrození - Josefa Dobrovského, Josefa Jungmanna a Josefa Kajetána Tyla. Zároveň si připomenou slova státní hymny České republiky.

Článek je součástí cyklu Dějiny jako hra.


Příspěvek předkládá příklad motivační aktivity formou zdramatizované ukázky. Žáci touto formou poznají nejvýznamnější osoby českého národního obrození - Josefa Dobrovského, Josefa Jungmanna a Josefa Kajetána Tyla. Zároveň si připomenou slova státní hymny České republiky.

Informační zdroje:

Čornej, P.: Dějiny českých zemí.Vlastivěda pro 5. ročník, Alter.

České země v době národního obrození (edice Dějiny v obrazech)

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
42.97 kB
PDF
Scénář

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Eva Špačková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence komunikativní
  • naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Komunikace

Mezioborove presahy:

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Školní třída

Nutné pomůcky:

Knihy, tužky, papíry, klobouky, kabáty, hlavy buditelů (Fr. Palacký, J. Dobrovský, J. Jungmann, J. K. Tyl)