Mateřská škola a Základní škola, Kyjov, Za Humny 3304 je škola samostatně zřízena pro žáky se zdravotním postižením. Všichni naši žáci mají speciální vzdělávací potřeby, jsou zdravotně znevýhodnění nebo zdravotně postižení. Většinou se jedná o mentální postižení všech stupňů, někteří mají souběžné postižení více vadami (i s autistickými rysy).
Naše škola vykonává činnost mateřské školy, základní školy samostatně zřízené pro žáky se zdravotním a mentálním postižením, přípravného stupně základní školy speciální, školní družiny a speciálně pedagogického centra.
Škola má bezbariérový přístup. Prostory školy jsou efektivně využity. Prostorné chodby jsou využívány žáky školy o přestávkách a mimo vyučování k relaxaci a pohybovým aktivitám (bazének s kuličkami, pingpongový stůl apod.). Jejich stěny poskytují vhodné výstavní plochy pro výtvarné práce žáků (školní galerie) a také pro prezentaci školních projektů. Máme také odbornou pracovnu logopedie a vybavení pro rehabilitační cvičení dětí s poruchami hybnosti. Odborné pracovny pro výuku pracovního vyučování, logopedická pracovna, počítačová učebna a relaxační místnost jsou kvalitně vybaveny potřebným materiálem, pomůckami, nářadím a náčiním(sbírky jsou systematicky doplňovány).
V době volna a přestávek mohou žáci využívat všech prostor školy, odpočinkové koutky na chodbách, stůl na stolní tenis apod., a to vždy po dohodě s vyučujícím. Je jim k dispozici také občerstvovací automat.
Prostory školy jsou využívány pro přednáškovou činnost v oblasti speciální pedagogiky a výtvarné výchovy a jsou přístupné i jiným školám a široké veřejnosti.
Na škole probíhají každoročně školní projekty se zaměřením na poznávání regionu a projekt prevence zaměřený na volnočasové aktivity apod.
Do těchto projektů jsou zapojeni všichni pedagogové školy se svými žáky. Přínosem je to, že žáci se vzdělávají na základě vlastní zkušenosti, vlastního prožitku, společně potom s učiteli pracují na určitém projektovém úkolu, při jehož realizaci (řešení) vychází ze získaných poznatků, a výstupem je výrobek, publikace apod., který se prezentuje v projektovém dnu.
V průběhu školního roku pořádáme také řadu kurzů (lyžařský kurz, plavání, školu v přírodě), exkurze, školní výlety a řadu školních akcí (v průměru 22 školních akcí za rok). Žáci se účastní také akcí pořádaných jinými školami nebo institucemi průměrně až 24 akcí za rok), a to jak v oblasti hudební, výtvarné, tak i sportovní.
V oblasti mimoškolní jsou naši žáci zapojeni do mnoha kroužků, které pracují při škole. Tyto kroužky vedou učitelé školy a jsou zaměřeny na všechny oblasti zájmu žáků (sport, doprava, zpěv, výtvarná činnost, keramika, divadlo, řeč, ruční práce, vaření, počítače).
Preferujeme rozvoj manuální zručnosti žáků. Osvědčil se zvýšený počet hodin pracovního vyučování. Je to první krok přípravy na budoucí povolání.
Máme specializované učebny Pv (dílny, cvičná kuchyň, šicí dílna), laboratoře pro Ch a Př, počítačovou učebnu, hudebnu pro výuku Hv. Chceme podporovat a rozvíjet u žáků nadání hudební, výtvarné, pohybové, sportovní aj. Využíváme alternativních metod výuky, jako je projektové vyučování, prvky waldorfské pedagogiky, muzikoterapie, arteterapie, prvky pedagogiky podle Montessoriové.
Důležitou úlohu ve vyplnění času bezprostředně po vyučování je činnost školní družiny a kroužků s širokou nabídkou zájmových aktivit. Pořádají se celoškolní akce ve spolupráci s MÚ, Policií ČR, SRPŠ, městskou knihovnou, muzeem, protidrogovým centrem apod. Kulturní součástí naší školy je mj. „školní galerie" s několikaletou tradicí.
Chceme vychovávat mladé lidi, vzdělávat je a připravovat mnohé na to, že budou společensky aktivní a že tuto společnost a její řád budou respektovat.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.