Domů > Odborné články > Speciální vzdělávání > Jak pracovat s průřezovými tématy na základních školách praktických
Odborný článek

Jak pracovat s průřezovými tématy na základních školách praktických

18. 2. 2008 Speciální vzdělávání
Autor
VÚP Praha

Anotace

Informace o programu průběžného vzdělávání učitelů základních škol vzdělávajících žáky s lehkým mentálním postižením v oblasti Člověk a zdraví.

Přispět k prohloubení profesních znalostí a dovedností učitelů škol vzdělávajících žáky s lehkým mentálním postižením, vybavit je novými přístupy, metodami a náměty pro tvořivou pedagogickou činnost bylo hlavním záměrem projektu Program průběžného vzdělávání učitelů základních škol vzdělávajících žáky s lehkým mentálním postižením v oblasti Člověk a zdraví. Jeho organizátorem byla katedra aplikovaných pohybových aktivit FTK, speciální pedagogiky PedF UP v Olomouci a partnerem Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Program průběžného vzdělávání nabídl učitelům škol vzdělávajících žáky s lehkým mentálním postižením praktické informace a metodické materiály k zařazení průřezových témat do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, zejména do předmětu tělesná výchova. Na seminářích, které proběhly na severní a střední Moravě, získali učitelé nejen teoretické a praktické informace, nabízené náměty si mohli vyzkoušet hned na místě v pracovních dílnách nebo přímo v tělocvičně.
Výstupem z projektu byly metodické materiály, které zahrnují teoretické informace s praktickými příklady začleňování průřezových témat (Osobnostní a sociální výchova, Environmentální výchova, Mediální výchova atd.) do výuky.

Projekt (financovaný z prostředků ESF) začal v roce 2006 a v současné době probíhají poslední semináře. Více informací naleznete zde .

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
VÚP Praha

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

Článek pro obor:

Člověk a jeho svět