Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Aprílový den ve školce
Odborný článek

Aprílový den ve školce

18. 4. 2008 Předškolní vzdělávání
Autor
Jana Mlynková

Anotace

Netradiční aprílový den ve školce. Den naruby plný radosti, humoru, smíchu a veselí.

Zkuste si také jeden netradiční den ve školce. Poté, co jsem dětem sdělila, že bude apríl, některé vůbec nevěděly, co tento výraz znamená. Snažila jsem se jim tedy vysvětlit pointu prvního dubnového dne. Pro nás se měl stát dnem hlavně veselým a trochu naruby. Snažila jsem se, aby děti pochopily, co to je legrace a humor, nebály se sdělit a vyjádřit své pocity, radovat se z příjemných zážitků. Po celý den jsme měli věci oblečeny naruby, občas jsme chodili pozpátku, něco vyzkoušeli obráceně a pořádně jsme se nasmáli.

Vzdělávací nabídka

Ranní blok
výměna rolí učitelka-dítě (střídání dětí v roli učitelky)

  • vítání dětí přicházejících do třídy
  • zápis do speciálně upravené docházky (jiný arch se značkami místo jmen), zápis příchozích dětí do třídní knihy, sdělení počtu kuchařce
  • nabídka her pro děti
  • řešení různorodých situací
  • hodnocení činností, pochvala dětí
  • vyrábění papírových čepic

Komunitní kruh
aprílové pozvání do kroužku

Kluci, holky, polezte sem, do šišky si sesednem,
za nohy se uchopíme, vzájemně se pozdravíme,
popřejem si, ať máme všichni veselý den.

  • slovní projev dětí, povídání s vybraným „učitelem" na téma Veselé příhody
  • vymýšlíme neskutečné příběhy, které se nemohou stát
  • vysvětlení pojmu legrace, vtip
  • pantomima, vyjádření pocitů

pozn.: dítě, které představuje paní učitelku, má privilegium sedět u jejího stolu

Tělovýchovná chvilka
cvičení (předcvičují děti)

Poznávací hra „Sedaná" - pod papírovými čepicemi jsou umístěny různé předměty (např. molitanový míček, pískací balónek, atd.) - děti si vyberou jednu z papírových čepic, na kterou si sednou.

Obrázek
1. Obrázek

Evaluace

Nejstarší děti v mé roli byly šikovné, pohotové a samostatné. Mou pomoc samozřejmě občas potřebovaly, ale tento den byl v jejich režii. Navrhovaly a hrály hry, pozorovaly ostatní a komunikovaly s nimi, užily si smíchu, vcítily se do role učitelky. Druhý den plné dojmů a radosti líčily, jak nachytaly rodiče nebo sourozence. Jednotlivé činnosti během dne jsme zakreslili pomocí piktogramů na zvláštní papír a děti udělaly čárku u činnosti, která se jim nejvíc líbila. Vyhrálo cvičení a hra „Sedaná", u které jsme se nejvíce nasmáli.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída