Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Britský kurikulární úřad se transformuje, aby přiblížil školní vzdělávání praxi
Odborný článek

Britský kurikulární úřad se transformuje, aby přiblížil školní vzdělávání praxi

12. 8. 2009 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Julie Ravingerová

Anotace

Britská vláda v současné době připravuje změnu školské legislativy. Návrh zákona mimo jiné předpokládá i transformaci kurikulárního úřadu.

Nezávislý Kvalifikační a kurikulární úřad britského ministerstva školství (Qualification and Curriculum Authority - QCA) se postupně přetransformuje na Agenturu rozvoje kvalifikací a kurikula (Qualification and Curriculum Development Agency - QCDA). Kdy přesně by zmiňovaná transformace měla nastat, upřesní až novela zákona. Prozatím QCA nadále zůstává právnickou osobou a QCDA bude fungovat jako její výkonná a normotvorná součást.

QCA vznikl na základě školského zákona z roku 1997, aby vytvářel a upravoval národní kurikulum, školní evaluaci a kvalifikace. V roce 2007 se britská vláda rozhodla založit nezávislou instituci Ofqual, která zajišťuje kvalitu testů, zkoušek a kvalifikací a která nyní převzala většinu řídicích funkcí QCA. Britská vláda nyní přichází s novelou zákona, podle které bude Ofqual vystupovat jako zcela nezávislá organizace a kurikulární úřad QCA se bude transformovat na agenturu rozvoje kurikula QCDA.

Kromě spolupráce s učiteli na vytváření nového kurikula si nová agentura klade za cíl vyvinout nové metody hodnocení žáků. Ty by měly podporovat výuku a přitom být zvládnutelné ve třídě. Agentura chce zároveň vyvinout a zhodnotit kvalifikace, jež by studentům zajistily potřebné dovednosti při vstupu do vyššího stupně vzdělávání a do praktického života. S tím souvisí i plánovaná spolupráce s podnikatelskými subjekty, která se bude týkat i všeobecného vzdělávání. Žáci a studenti by měli mít možnost získat vzdělání, které jim umožní zhodnotit výuku jak ve školní třídě, tak později na pracovišti. Plánován je rovněž systém veřejných debat, které by napomohly dalším užitečným změnám ve vzdělávání.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Julie Ravingerová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.