Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Norský stát systematicky evaluuje zavádění nového kurikula
Odborný článek

Norský stát systematicky evaluuje zavádění nového kurikula

6. 5. 2008 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

Pedagogická fakulta Univerzity v Oslu minulý týden představila první z řady evaluačních zpráv, která se zabývá zhodnocením implementace kurikula.

V Norsku se již dva roky učí podle nového kurikula. Pedagogická fakulta Univerzity v Oslu minulý týden představila první z řady evaluačních zpráv, která se zabývá zhodnocením implementace kurikula. Ministerstvo školství naplánovalo celou sérii hodnocení, do kterého se kromě pedagogické fakulty zapojí další výzkumné instituce. Celá evaluace by měla proběhnout do konce roku 2011 a měla by postupně sledovat témata, jako jsou výuka žáků se speciálními potřebami, hodnocení žáků či autonomie škol a jejich zřizovatelů. První evaluační zpráva analyzovala úřední dokumenty, které byly vydány na podporu reformy. Studie ukázala, že tyto dokumenty nepřinášejí dostatečně jasné a konkrétní zdůvodnění reformy, ani vysvětlení její samotné podstaty. Řada zřizovatelů škol proto volá po rozsáhlejší metodologické podpoře při implementaci reformních kroků.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Jan Berki
31. 10. 2009, 14:46
Zajímavá myšlenka, která se již několikrát objevila i u nás. Uvítal bych odkaz na dokumenty nebo stránky výzkumu. Díky.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.