Vědci z Queenslandské university dospěli k závěru, že už během her se u dětí v mateřské škole projevují velmi rozvinuté schopnosti ovlivňovat vztahy se svými vrstevníky. Děti věku od 4 do 6 let byly po dobu jednoho měsíce natáčeny a z následné analýzy vyplynulo, že používají celou řadu strategií, jak s ostatními komunikovat, a často vůbec nepotřebují intervenci dospělých. Byly pozorovány tři základní strategie organizování her: plánování pravidel, kategorie „matek" a předstírání. Např. strategie „předstírání" umožňovala některým dětem chránit své vlastní soukromí, nebo naopak zapojit se do hry. Pro učitele je velmi důležité porozumět tomu, jak mezi sebou děti komunikují. Ale protože jsou často velmi zaneprázdněni samotným učením, nemají možnost tyto vztahy detailně zkoumat. Více informací zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.