Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Dětské časopisy snižují kvalitu a úroveň psaní
Odborný článek

Dětské časopisy snižují kvalitu a úroveň psaní

10. 3. 2008 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Zpráva britské vlády přinesla informace o tom, jak nejlépe podporovat děti, které mají potíže se základními předměty.


Zpráva britské vlády přinesla informace o tom, jak nejlépe podporovat děti, které mají potíže se základními předměty, jako jsou angličtina a matematika. Poslední výsledky totiž ukázaly, že téměř polovina ze sledovaných 285 středoškolských žáků - chlapců nedosahuje národních standardů v angličtině, matematice a v přírodních vědách. Dívky jsou na tom o něco lépe, ale i tak jedna třetina v těchto předmětech rovněž selhávala. Žáci byli sledováni ve psaní a učitelé pozorovali, že jakmile vyžadují jen o trochu formálnější styl, používají žáci nevhodný jazyk, především ten, kterým běžně píší SMS, e-maily nebo jej čtou v časopisech a v „nenáročné" beletrii. Tvůrci zprávy jsou přesvědčeni, že nedostatek čtení kvalitní literatury se projevuje rovněž v matematice a v přírodních vědách. Dále doporučují, aby učitelé vedli žáky k rozlišování mezi formálním a neformálním stylem. Dalším důvodem výzkumu je skutečnost, že britská vláda by měla vytvořit průvodce nazvaného Making Good Progress (Dělat pokroky). Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.