Odborný článek

Klíčové kompetence

25. 4. 2007 Gymnaziální vzdělávání
Autor
VUP Praha

Anotace

Časté dotazy - Klíčové kompetence

Konzultační centrum
Potřebujete pomoci s tvorbou svého školního vzdělávacího programu?


Nebude přílišným zdůrazňováním kompetencí na úkor vědomostí snížena úroveň gymnázia jako instituce připravující žáky k vysokoškolskému studiu?
RVP G nezdůrazňuje klíčové kompetence na úkor vědomostí. Kompetence jsou samotnými vědomostmi spoluutvářeny a přímo na nich staví. Jsou však jakousi nástavbou, která žákům umožňuje tyto vědomosti vhodně využít a uplatnit.

V ŠVP je nutné stanovit výchovné a vzdělávací strategie. Nebylo by možné vytvořit univerzální soubor strategií a školy by z něj jen čerpaly?
Určitě je možné zařadit mezi výchovné a vzdělávací strategie například obecně používané metody práce (týmová práce, diskuse apod.), ale jejich použití bude na každé škole rozdílné podle toho, jaký učitel předmět vyučuje, jaké má zkušenosti, jaké priority škola má apod. Z těchto důvodů také selhává, pokud škola nad strategiemi nepřemýšlí a pouze „opíše“ strategie, které viděla jinde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
VUP Praha

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.